Marka Wspiera Markę – relacja z pokazu

Marka Wspiera Markę – relacja z poka

Promocja młodych, zdolnych projektantów i interakcja pomiędzy markami o różnym doświadczeniu zawodowym – takie cele przyświecają projektowi Marka Wspiera Markę. 9 września 2017 roku w budynku Muzeum Miasta Gdyni już po raz trzeci założenia stały się rzeczywistością, czego efektem był pokaz bogaty w znane i zupełnie nowe nazwiska polskiej mody.

Imprezę rozpoczęły prezentacje tegorocznych absolwentów krakowskiej Szkoły Artystycznego Projektowania Ubioru. Ewa Chojnacka tworząca pod marką Hoinatzka wystąpiła z kolekcją inspirowaną życiem na morzu, stąd „lejące się” kreacje łączące granat, czerń i czerwień oraz wiele połyskujących akcentów. Tuż po niej wystąpił Artur Stec /LESER, który swoją przygodę ze sztuką zaczął od…graffiti! Działalność street artową przeniósł na ubiór, by odnaleźć nowe formy wyrazu. Kolekcja „Miejski Kamuflaż” przepełniona kontrastem kolorystycznym i tkanin idealnie odzwierciedlała tożsamość projektanta. Jako trzeci wystąpił Maciej Soja, którego kolekcja „Whistle” połączyła dwa z pozoru odległe światy: kulturę Korei Południowej i polski folklor. Efekt autorskich struktur i printów oraz oryginalna stylizacja modelek zachwyciły zgromadzonych gości.

W drugiej części pokazu, sylwetki ze swoich najnowszych kolekcji na jesień-zimę 2017/2018 oraz wiosnę-lato 2018 zaprezentowały marki o już ugruntowanej pozycji: De La Fotta (eleganckie sukienki tworzone przez duet mama i córka), Taranko (wyjątkowa kolekcja z okazji 30-lecia firmy), Furelle (połączenie elegancji i casualu w oryginalnym i oszczędnym stylu) i La Metamorphose (zmysłowe, majestatyczne kreacje w czerni i złocie).

Ostatnia część imprezy przypadła Maciejowi Zieniowi, który zaprezentował podczas wieczoru swoje najlepsze kreacje. Projektant nominowany jest obecnie do plebiscytu Elle Style Awards w kategorii Projektant Roku. Kolekcja „The Best of Zień”, którą przywiózł ze sobą do Gdyni, w pełni odzwierciedlała jego zamiłowanie do elegancji, paryskiego smaku oraz klasycznych fasonów.

Drugiego dnia wydarzenia, z inicjatywy organizatorki Anny Szubert, odbyło się uroczyste śniadanie z udziałem wszystkich projektantów, partnerów i dziennikarzy. W swobodnej atmosferze zaproszeni goście opowiadali o swoich doświadczeniach, co idealnie dopełniło przeżycia zgromadzone podczas poprzedniego wieczoru.

Partnerami wydarzenia byli: firma Oceanic, Holistic Clinic z Gdyni, Muzeum Miasta Gdyni oraz Link to Poland. Prezydent Gdyni, Wojciech Szczurek, objął wydarzenie honorowym patronatem.